Düsseldorf

 
För två veckor sedan drog vi till Düsseldorf. Vi tog flyget direkt från Växjö dit, supersmidigt. Vi kom dit och det var supervarmt, precis som när man åker på solsemester.
 
 
Under lördagen började vi dagen med ett besök på Primark. Sedan vandrade vi runt i stan, under kvällen besökte vi det futuristiska kvarteret i Düsseldorf. Var massor av coola hus där, sedan gick vi ut och åt på Vapiano. 
 
 
Dagen efter åkte vi ut med en turistbuss, då såg vi dessa coola bilar.
 
 
Vid ett av stoppen klev vi av vid denna japanska trädgård, så himla fint. Dock försvann solen när jag tog kortet, så det ser inte lika fint ut som när solen låg på.
 
 
På kvällen tog vi en promenad och såg denna orkester, känns som det har blivit en tradition av vi går förbi orkestrar när vi är utomlands. Efter promenaden så gick vi på bio och såg Baywatch, Johan hade nämligen köpt en baywatch-tisha så då var vi tvugna att gå och se filmen. Var ju ingen höjdarfilm, men det hade vi ju inte heller väntat oss.
 
 
Dagen efter tog vi bussen tidigt till flygplatsen för vi hade nämligen bestämt oss för att gå in till Holland. Så vi tog en promenad och promenerade in till Holland (den vänstra bilder är dock tagen i Tyskland). Väl i Holland passade vi på att äta en glass innan vi gick tillbaka. Dock kom jag på i Holland att jag hade glömt ryggsäcken, så Johan var snäll och sprang tillbaka till Holland, medan jag väntade i Tysklad, för att hämta väskan. Som tur var hade ingen tagit den. Blir så komiskt när man tänker på att Johan sprang mellan två länder. Det var vår lilla vistelse, gillade Düsseldorf, var bättre än vad jag hade väntat mig.

Kommentera här: