På besök hos farmor

 
Idag åkte vi upp till min farmor som bor fem mil bort. Vi började med att åka till Sandsjö Wärdshus för äta tillsammans med farmor och min farbror. Det var verkligen varmt, satt och svettades där i solen.
 
 
Sedan åkte vi tillbaka hem till farmor och de dukade fram fika. Älskar att fika hos farmor. Äldre människor överlag fikar ju väldigt mycket. Undra om man själv kommer fika mycket som gammal, eller rent av hänga på caféer.
 
 
Efter fikat var det dags att spela SkipBo. Det spelar vi alltid hos min farmor. Hon älskar ju det spelet. Hon hade tur och vann. Nu sitter vi i bilen på väg hem till Växjö igen.

Kommentarer:

1 Anna:

Intressant tanke det där med caféer! Jag vet inte riktigt vad jag tror. Så underbart med Skipbo och fika och gamla människor överlag, saknar allt mina mor- och farföräldrar jag!

2 Cissi:

Mysigt!

Kommentera här: