Megaloppis i Majorna

 
Vi började vår dag med att äta sen frukost/lunch på Café Zenit. Då frukosten var slut valde vi istället pannkakor och färskpressad juice. 
 
 
Sedan gav vi oss ut i loppisvimlet. Det var nog den största loppisen jag sett. Sträckte sig från gata till gata. Jag var ute efter en jeansjacka och det hittade jag tillslut. Dessutom slog jag till på en billig klänning också.
 
 
När vi kände oss färdiga med loppisen, så drog vi och köpte jordgubbar och satte oss på ett berg och beundrade utsikten över Göteborg. 
 
 
Därefter promenerade vi runt på en massa gator tills vi blev hungriga och köpte sushi. De hade lagt upp sushin så fint på det här stället. Jag som är van att köpa med mig sushi hem är inte van vid så här fint upplägg. För några timmar sedan tog Johan tåget hem igen. Så himla bra helg. Imorgon går jag in på min sista vecka i Göteborg, kommer sakna den här staden känner jag.

Kommentarer:

1 Anna:

Underbart att läsa om underbar helg. Kul med loppisfynd, tycker alltid det är extra svårt att hitta något då man verkligen vill ha något. Tog jättelång tid innan jag hittade min svarta handväska. Jordgubbar och Sushi, mina två favoriter <3 O så Göteborg, min favoritstad, förstår att du kommer sakna!

Svar: Ja det var en himla bra helg! Äntligen var vädret på vår sida! Ja älskar att fynda på loppis, känns lite bättre i plånboken när man betalar en mindre peng för något. Ja eller hur sushi och jordgubbar, mums! Ja Göteborg är verkligen en härlig stad!
Jessica

2 Fani:

Men åh vilken perfekt dag! Så jäkla gott med pannkakor och färskpressad juice och så kul med loppis :D Och najs att du lyckades hitta en jeansjacka! Är med ute efter en men inte hittat ännu. Funderar på att svänga förbi myrorna och ta en titt i veckan :)
Jordgubbar och sushi lät ju inte fy skam det heller för övrigt. Brukar också oftast köpa med mej sushi hem så då blir man ju sådär ovan vid hur fint de lägger upp det då man äter på själva stället.
Fina bilder, som vanligt! :)

Svar: Ja verkligen supermysig och vädret var perfekt! :) Ja verkligen supergott, funkade verkligen som frukost/lunch. Ja jag blev så himla glad, känns som jag nästan hade gått igenom hela loppisen innan jag hittade den tillslut. Ja gör det, kan vara värt att kolla second hand, ofta finns guldkornen där. Ja jag köper också i princip alltid med mig sushin hem, så är verkligen inte van vid att se upplägget. Tack, vad snäll du är :)
Jessica

3 Matilda:

Ser helt fantastiskt härligt ut! Gött att du hittade det du letade efter, man känner sig alltid så fulländad då och dagen känns genast bra :D

4 Caroline Kempe:

Vilken underbar helg :) Och så mycket god mat!!

Svar: Ja det var verkligen en helg i världsklass :)
Jessica

Kommentera här: