IKEA-museet

Igår bestämde vi oss för att ta en sväng till Älmhult och gå på IKEA-museet.

När vi kom dit betalade vi inträdet på 60 spänn och blev sen tilldelade varsina bollar. Sedan började rundvandringen. Alla som växt upp med Ikeamöbler (som större delen av befolkningen gjort) kan ju relatera till den här utställningen. Var himla kul att få gå runt och känna igen en massa möbler man glömt från barndomen.

Vid ett ställe kunde man stanna och göra sitt eget ikea-omslag. Dock var kameran ur funktion så vi fick ta en egen bild. Men det funkade ju med. Vi skulle leka perfekta familjen, tyckte vi lyckades ganska bra.

Den magiska köttbullen. Finns nog inget annat ställe än Ikea som man förknippar så mycket med köttbullar.

När vi kände oss färdiga åkte vi tillbaka till Växjö för att inhandla grejerna till kräftskivan.

Kommentarer:

1 Anna:

Jag som utlandssvensk kan bekräfta att IKEA och köttbullar är så starkt korrelerat att vissa till och med tror att IKEA har uppfunnit köttbullarna. Vilken rolig grej med skyltarna! Eller hela idén med museet känns jätteintressant. Om jag någon gång framöver skulle ha vägarna förbi så kommer jag garanterat göra ett besök!

2 Carolina:

Vad roligt! Snacka om nostalgi! :)

3 Celine:

Visste inte ens att det fanns ett sånt museum haha! Så kul!

4 Cissi:

Vilken rolig grej, dock har jag aldrig hört talas om det ;)

5 Junitjej :

Synd att man bor så långt ifrån! Jag hade gärna besökt Ikea-museet!

Kommentera här: