Flugornas krig.

 
I förrgår öppnade jag vårt fönster, det skulle jag aldrig ha gjort. Det slutade nämligen med att två flugor bosatte sig i vår lägenhet (numera en). Dessa var värre än en kolikbebis på natten, de höll mig vaken i princip hela natten genom att surra i mitt öra och sätta sig på mitt huvud. När jag vaknade efter den hemska natten kändes det inte ens som jag hade sovit, så hemska var de. Hela gårdagen spenderade de med att irritera mig, genom att sätta sig på datorn när jag satt där och följa mig varje gång när jag skulle till toaletten. Kanske trodde de att vi var vänner? Jag kunde inte heller ha död på dem, eftersom jag inte har någon flugsmällare. Lyckades inte heller locka med dem ut genom att öppna fönstret.. Men iof vem vill lämna sin nya bästa vän. Men så kom Johan hem och lyckades ta död på den ena (brutalt) så nu är det bara en kvar. Den måste verkligen känna rädsla för den kommer verkligen bara fram vid vissa tillfällen, men jag antar att den inte vill gå samma väg till mötes som sin vän.. Vi får se hur det här slutar.. 

Kommentarer:

1 Pauline:

å så jobbigt med flugor

Svar: Ja jag vet! De är såna envisa varelser!
Jessica

2 Amanda Niclasson:

Så mysigt!

3 ISA:

De där jävlarna kan vara sjukt irriterande. Också ska de alltid vara uppe i ansiktet. HUH! lider med dig, for real!

Svar: Ja jag vet! Usch för flugor, skönt att vi till sist fick bort dom!
Jessica

4 starsinlife.blogg.se:

Usch, irriterande...

5 elinor:

Fin bild :)

6 Carolina:

Hahaha! Förlåt att jag skrattar för flugor kan verkligen vara så enerverande, men rubriken! Haha! :) Så kul!

Svar: Haha det är ju komiskt på något sätt hur dessa små flugor kan vara så irriterande. Men de ska inte få vinna! Kanske borde gå och köpa en flugsmälla ändå, det kan nog vara väl värda investerade pengar!
Jessica

7 Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Hahaha, förlåt att jag skrattar, men jag känner igen det där så! Det där är landet hos mina farföräldrar - det kommer in en enstaka eller ett par och man kan slå sig i backen på att man kommer bli frustrerad och arg som man inte varit på VECKOR. Först blir man irriterad, sedan arg och vill skrika, och sedan återgår det till en desperat uppgivenhet om att man inte får RO, för de kommer tillbaka hur man än fäktar bort dem.

sv: Kolla in min kategori: Typiskt Franskt , där tycker jag att jag fångat många kulinariska upplevelser som är väldigt "autentiska"..! Och sedan tycker jag absolut du ska strosa i Le Marais, även 5:e arrondissemanget och Saint-German-dès-Près! Det är ett måste. Jag föredrar också långa promenader längs Seine, och att äta lunch på ett brasserie, vilket som helst, när lusten tränger på!

Svar: Haha jag skrattar nästan själv när jag tänker på det, känns så bisarrt med flugor som jagar mig i lägenheten! Ja de ger sig ju aldrig, känns som de har ett konstant behov av att vara i ens närhet och plåga en. Förstår mig inte riktig på flugor och varför de älskar människor så mycket.

Åh ska gå in och kolla den kategorin och få lite tips och idéer! Ska definitivt försöka hinna besöka dessa ställen, tack för tipset! Är ju bara där över helgen, men borde kunna gå att klämma in en massa grejer ändå! :)
Jessica

8 Christina:

Åh vad jobbigt med flugor :/ Hoppas ni får bort den sista också

9 Sanna | Beauty & Design:

Nej men usch vad jobbigt, förstår irritationen av små ljud! Hoppas att ni blir av med den lille krabaten som återstår :)

10 Emma:

Blir verkligen galen när flugor håller en vaken om nätterna! :/

11 Mikaela:

Det där är så jäääääkla irriterande! Mina växter har nu under en längre tid varit invaderade av sorgmygg som jag inte verkar kunna bli av med. De är ofarliga förutom för riktigt små plantor då de kan äta upp deras rötter, men så himla störiga! Igår flög en av dem in i min näsa när jag försökte sova :(

Kommentera här: