Att spela ett nytt instrument

Bild från min tidigare karriär som pianist.
 
Vet ni vad som har hänt? Jo, jag har börjat ta gitarrlektioner! Efter att ha spelat piano sedan jag var sju år (då jag tog min första pianolektion) så har det äntligen blivit dags för ett nytt instrument. Redan 2005 smidde jag planer på att bli ett riktigt gitarrproffs, skaffade till och med en gitarr och allt, men sen hände nåt. Misstänker att det hade att göra med att jag var för upptagen med att spana på killar/ha komplicerade förhållanden att gitarren inte fick den tid som behövdes. Men nu när jag är i ett stadigt förhållande så kan jag gå all in med mitt gitarrspelande. Mitt mål är att.. hm, ja kanske inte bli ett proffs, men kanske bli bättre på att spela gitarr än en av Johans kompisar. Haha närå.. det räcker med att kunna spela några enkla låtar. 
 

Kommentarer:

1 Carolina:

Så kul och spännande! Heja! Gitarr är kul! Har också spelat piano sedan jag var sju och pianot kommer alltid att vara favoritinstrumentet nummer 1 men en gitarr är ju lite mer portabel ;)

Svar: Ja det känns jättekul att ha börjat spela gitarr! Åh vad roligt att du också spelat piano så länge! Ja pianot är också mitt favoritinstrument :)
Jessica

2 Johanna Utterberg:

Nämen va kul, lycka till! :)

sv; Tack så mycket! Ja, han är bra snäll han!

3 maja söderberg:

åh va kul, hoppas det går bra :)

4 Anette Starby:

Men vad roligt och har man talang och intresse så ska man självklart fortsätta :-D

5 Nathalie Tegelstam:

Åh vad kul! Jättefin och mysig bild också :) kram

6 SaraNavjord.se:

vad roligt! hoppas det går bra :)

7 corneliaeriksson.blogg.se:

Åh vad roligt! Lycka till :) Jag är 100% omusikalisk men har alltid, alltid önskat att jag kunde spela gitarr. Det är så himla fint! Pappa spelar mycket, och har alltid gjort och ibland är jag lite småsur över att han inte tvångs-lärde mig att spela när jag var liten. Haha!

Svar: Tack! Ja, jag också alltid velat kunna spela gitarr! Känns så häftigt med människor som bara kan ta upp en gitarr och börja spela vad som helst. Åh det borde han gjort, men det är ju aldrig försent att lära sig :)
Jessica

8 eliasholmstrom.blogg.se:

Önskar verkligen att man kunde spela något instrument!!

Svar: Ja, men det är aldrig försent att lära sig! :)
Jessica

Kommentera här: