Anledningen till att jag inte skriver om träning.

 
Jag skriver ju aldrig nu för tiden i min blogg om träning och det är ett medvetet val jag har gjort för att jag vill slippa skapa ångest hos andra. För jag vet själv den där känslan när man går in på en blogg eller loggar in på facebook och ser någon som har lagt upp en status i stil med "är så nöjd med mig själv, nu sprang jag en mil på femtio minuter". Jag får liksom dåligt samvete när jag ser dessa inlägg, för jag känner mig som en otroligt lat människa som själv inte orkar gå ut och springa en mil bara så där. Sen tror jag i och för sig i att merparten av dessa människor inte har någon baktanke med dessa inlägg, utan jag tror bara de är nöjda med sin prestation och vill dela med sig av den för andra. Jag klandrar inte dessa människor, men med tanke på vilken nyttighetshets det råder i samhället så vill jag inte vara ytterligare en person som bidrar till detta. Så nu vet ni.

Kommentarer:

1 Anna:

Alltså stor virtuell fet KRAM till dig! Du verkar vara en så himla klok och fantastisk person utifrån och in och inifrån och ut och jag gillar dig (åtminstone den del av dig som du visar i bloggen) mer och mer för varje dag! Heja heja heja!

Svar: Men alltså tack, vad fin du är! Blir alltid så glad över dina kommentarer! Jag gillar dig med utifrån det jag ser från bloggen. Kände att det här var ett viktigt ämne som behövde tas upp. Kram!!
Jessica

2 Stina - Tillvaron.se:

Jag tänker samma lika som du! Men jag gillar ju träningsbloggar också men då är det liksom lite mer "Självvalt" när jag klickar mig in på dom. Jag vet vad som komma skall liksom.

Dessutom är jag rätt okunning när det kommer till kost & träning så tänker att jag lämnar det till dom som kan och fokuserar på det jag gillar och kan som innehåll istället :)

3 Emma Engström:

Tycker det är väldigt bra att du skriver det här, för det kan uppmuntra andra till att göra samma sak!

Svar: Tack så mycket! Kram!
Jessica

4 linah:

de tycker jag är jättebra faktiskt!!

Svar: Tack! :)
Jessica

5 ISA:

känns som ett jävligt vettigt beslut ändå.. jag tror många tror sig INTE påverkas av andra men det är nog himla lätt att göra det undermedvetet.

SVAR: I know! man njuter så jäkla mycket av de dagarna, riktigt lyx! jaa behöver verkligen något mål liksom att sträva mot och se fram emot när dagarna blir mörkare o kallare. Det lutar åt Berlin eller London.. men nu fick jag lite längt efter Paris! haha, har du förslag? <3

Svar: Ja även om man inte tror att man påverkas så tror jag att det är lätt att dras med i allt det där.
Ja visst gör man! Man får sån energi av att åka iväg på en liten resa. Det är som att man uppskattar vardagen så mycket mer så fort man kommer hem. Berlin, London eller Paris är alla bra städer! Har hört att Budapest ska vara fint också, men har inte varit där själv.
Jessica

6 Johanna:

Omtänksamt av dig :) ja, det råder verkligen en hel del hets idag, men tror på allt i lagom mängder - träning ska vara kul inte stressigt.Stor kram <3

Svar: Ja man gör vad man kan här i samhället :)
Jessica

7 Sandra Leone:

Är med dig helt! Jag försöker också skriva så lite om träning som jag kan.

Kommentera här: