I Fjällen!

 
Bodde supernära backen
Åkte längdskidor på julafton
Fick besök av tomten (mamma i morgonrock)
Johan kom på besök i slutet av veckan
Vi åkte skidor i Trysil och det var superkallt
Men eftersom Johan inte kunde åka skidor, fick han åka traktor
Spelade spel som man bör göra
Byggde snöskulpturer
 
Nu i jul tillbringade jag en vecka i Sälen tillsammas med Martin, mamma och hennes kille. Det hann hända mycket på den veckan. Vi firade en annorlunda julafton, då vi åkte längdskidor, delade ut julklappar i en fjällstuga och fick besök av tomten (mamma verkar ha en inre önskan om att vi fortfarande ska tro på tomten).
 
Vi åkte utför både i Lindvallen, Hundfjället och i Trysil i Norge. Tack Sälen för er snögaranti. Jag hann även med massa längdåkning... Dock måste jag erkänna att jag är lite rädd för längdskidor, särskilt i branta backar. Men vid veckans slut var jag något modigare än min mamma, som skrek i varje backe.
 
På torsdagen hämtade jag Johan i Mora. Det gick sådär. Åkte fel i en timme, fick dödsångest när jag åkte på vägar som inte var plogade och höll på att aldrig hitta Johan när jag väl var i Mora. Men till sist kunde vi återförenas och jag insåg att jag aldrig mer vill köra en bil jag inte känner på snöiga vägar. Trots detta lilla missöde så hade vi många fina dagar i fjällen. Jag är så glad att jag fick en snöig jul!

Kommentarer:

1 jojje :

Din lyckans ost som fick en snöig jul. Men jag tackar o backar för snöiga mellandagar!

Kommentera här: