Skor

Tänk om Johan skulle veta hur många skor jag har i skostället just nu. 9 par skor!! Och det är inget han kan göra något åt. HAHAHAHA.

Vanligtvis brukar Johan (när han bor här och inte i Norrköping som han gör just nu) vara väldigt bestämd på den punkten. "Du får max ha två par skor i skostället" säger han med bestämd röst och beordrar mig att välja vilka skor jag vill ha kvar och vilka som ska in i förrådet. Det är precis som när jag bodde hemma, då hade mina föräldrar också den regeln kring skor.

Men jag vet ju att Johan gör det av ren välvilja, för att vi ska kunna hålla ordning och det inte ska ligga och drälla en massa skor överallt. Men nu när jag bor ensam, ja då är det jag som bestämmer och då får det vara hur många skor som helst i skostället. Känner mig upprorisk..

Kommentarer:

1 Louise:

sv: Om jag inte minns helt fel är den på trettiosex kvadrat! Och det är ju större än vad genomsnitts-studentlägenheten i Stockholm är så.

Alltså.. min "roomie" och jag har inte känt varandra så länge men det funkar fantastiskt ändå. Kan bero på att det liksom klickade direkt första gången vi träffades!

2 Louise:

Hahaha, din pojkvän skulle se vårt skokaos. Två rätt skogalna skotjejer, och jag har inte alls alla mina skor i lägenheten, och Camilla är utspridda på bokhyllor, garderober och lite överallt. Femtio par skor på två personer är väl helt normalt?

3 johan:

9 par?!! shit pommes frites!(det rimmar inte lika bra i skriftlig form märkte jag precis nu) haha men det är klart att du kan ha så många skor du vill i hallen, så länge jag inte är där så klagar jag inte..

men vänta bara tills på fredag ;)

4 Cornelia:

Försenad trotsålder? ;)



Vi har löst det genom att ha en stor skohög med oräkneliga antal sko-par, det funkar rätt bra :)

5 PussJorvas:

HAHA. Mina föräldrar är med likadana... men jag vill ju visa upp mina älsklingar :(



sv, Aw. Men midsommar kommer ju varje år så nästa år kan du ju se en :D

Kommentera här: