Det finns nog en anledning till att begreppet "sambokilon" myntades..

Nu är ju inte Johan och jag sambos. Men vi umgås flitigt. På något konstigt sätt så äter vi alltid onyttigheter tillsammans. Chips, godis, glass osv. Men jag ska inte beskylla honom för detta, för jag är lika delaktig i det hela. 

Vi har faktiskt gjort försök till att vara nyttiga, men vi har aldrig riktigt lyckats, för så fort vi går på bio (vilket händer hyfsat ofta) måste vi köpa med oss något onyttigt. Då ska vi inte tala om alla hemmakvällar. Det är som att en chipspåse eller godispåse gör en kväll mycket mer spännande. Det går ju knappt att titta på film utan att frossa i något. Nåväl än så länge har vi inte lidigt någon nöd.

Kommentarer:

1 Evelina:

Ja precis, helt sjukt vad man kan göra egentligen, man vet aldrig vad som kommer näst :P

2 Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg:

sV: Tack så mkt :D

3 Em:

Det har nog något med "nu skall vi ha det mysigt". Risken finns att det fortsätter resten av livet. Ett tips kan vara att hitta andra mysfaktorer. Till ex tända ljus eller dricka en speciell typ av te eller ta fram kuddar och filter. Vet inte riktigt hur jag skall förklara det, men det med godis är lite "mysfaktor" och egentligen kan man lägga mysfaktorn på något annat.

4 Lina:

sv: Ja, det är precis det jag menar!! Snöröjningen här nere suger ju apärsle rent ut sagt!



Hehee.. jag har bara varit där två dagar hittills.. jag har ca 2 skoldagar per vecka vilket är väldigt skönt. Men so far so good! Men universitetet i sig är ja.. en heeeelt annan sak jämfört med gymnasiet, det är nästan galet! Haha.. men jag tror att jag kommer klara det iaf! Men jag satsar inte på mer än G ändå.. och det finns ju bara upp till VG..

5 EMMA:

sv: wow, tack så mycket! :-)

6 Huskatt:

Det är något speciellt att tugga tillsammans med någon man gillar ;)

7 PussJorvas:

Äshh . Sluta försök att vara nyttiga - för lets face it - det andra är ju såå mkt godare och mysigare :D

Kommentera här: