UF- möte

Hej! För alla som inte vet så startade jag och Maja en utbytesstudent förening på skolan i höstas.
I lördags var det dags för vårt andra möte med utbytisarna och det stod filmkväll på schemat. Efter att ha krånglat något med sms och hela köret (det är inte alltid lätt med kommunikationen inte..) så lyckades vi iaf samla ett helt gäng utbytisar hemma hos mig.

Dagen tillära hade jag bakat chokladbollar, kanske inte det mest avancerade, men som som ni vet så sträcker sig mina matlagningskunskaper inte längre än så. Dessutom måste jag medge att jag misslyckades lite då jag råkade få margarinen att bli flytande (fråga mig inte hur) men trots det blev chokladbollarna goda. Hemma hos mig befanns sig Shin (från Japan), Lia (Schweiz), Pedro (Brasilien) och hans tjejkompis från Brasilien som jag dessvärre inte minns namnet på. Det var sådär mysig stämning, med folk från olika länder med olika traditioner och massa skratt när man försökte förklara konstiga svenska saker.. Den brasilianska tjejen kunde knappt svenska eller engelska så det var något svår kommunicerat, men som tur vad så kunde Pedro översätta på portuguese åt henne så det löste sig.


Filmen som vi såg var Hundtricket, jag vet inte om de fattade så mycket, men Lia skrattade iaf på rätt ställen och det var ett gott tecken. Fast å andra sidan är hon väldigt duktig på svenska. Jag kan inte sluta att häpnas över hur vissa människor lär sig språket så snabbt.. men summan av kardemumman var iaf att vi hade en väldigt trevlig kväll!


I söndags hade jag Dansuppvisning, med min Street dance grupp.. i Borgen. Något nervös måste jag medge att jag var innan, men efter vårt genrep så var vi peppade och redo att dansa loss. När det tillslut var vår tur dags så intog vi scenen med storm, eller ja nästan och för att vara en usel dansare så måste jag medge att jag gjorde ganska bra ifrån mig. Nu kunde jag ju inte se mig själv, men jag får lita på mina vänner som var där och sa att det var bra att de har rätt helt enkelt.

Lia <--några söta utbytisar..

Tjingeling!

Kommentarer:

1 Linnea:

Du såg ju filmen jag hade spelat in...så du såg ju dej själv. Fast du kanske hade förträngt den..:P

2 catta:

Kicks har gett er en otrolig möjlighet att få ett presentkort på 500kr. Gå in på http://www.gratisgen.se/ref/98855 och bli medlem, gå sedan in på svenska spel och bli medlem där. Du får då tio poäng du kan byta mot 500kr på kicks. Men skynda! Finns bara ett antal presentkort så först till kvarn!

3 Maja:

Mys var det :) Närmare än så kan vi väl inte komma livet som utbytesstudent..känns bra att vi faktiskt börjar att ta tag i saker nu...yeah!

4 Sara:

Åhhhh, jag vet man blir helt fast! Läser du den på engelska? Så mycket bättre än svenska. Har läst båda. Jag är ett riktigt hardcorefan av Twilight-serien XD

5 Sara:

Sv: I know the feeling. Är som en kärlekskrank liten flicka :$ Han är underbar!

6 Linnea:

Bara allmänt depp:(..har ingen aning om varför. ja jag vet..jag har tänkt ringa dej hur länge som helst bara för att prata men det har inte blivit så. kanske ringer imorgon:)

7 Lina:

Varför kollade ni på en svensk film med en massa utbytesstudenter undrar jag?? Hhehee

8 matilda:

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

Kommentera här: