Jul, jul strålande jul

Imorgon bär det av till Sthlm igen, för att fira jul och gosa med kusinerna. I hela fem dagar eller något sånt.. Alltså, jag kan inte förstå hur fort tiden har gått sedan julavslutningen i fredags. Jag har haft ett helt fullspäckat schema.. men ändå inte får någon julstämning.

För bara en timme sedan kom jag hem från Maja.  Maja, Veronica, Ivannia och jag hade tjejkväll eller vad vi nu ska kalla det.., vi såg "The notebook" och ja, jag grät. Som vanligt. När förvandlades jag till den här känslomässiga labila typen egentligen? Middag hann vi också med under dessa timmar och Ivannia, som den spåkvinna hon är, höll tal om allas stjärntecken och våra personlighets drag. Jag slutas aldrig att förvånas över den kvinnan. Summan av kardemumman var att det var mys.

När jag kom hem hade jag ett fint julkort väntandes på mig, från Jossan! Det var kort och koncist, men ack så fint. Om du läser det här, ja då bugar jag och tackar för det.

Min bror frågade mig idag om hur jultomten bestämmer vem som ska få dyra paket och vilka som inte ska få det. Jag visste inte hur jag skulle förklara det. "Jo alltså, tomten pratar med föräldrarna innan julklapparna ska delas ut och de gör upp en budget för hur mycket julklapparna får kosta, du vet tomten är ju inte världens rikaste man". Men?! "Ja, sedan så vet du ju att mamma och pappa också står för en del av julklappsinköpandet". Det visste han tydligen.

Jag trodde min lillebror hade gett upp tron på jultomten (som jag gjorde när jag var fyra och insåg att mannen jag trott var tomten, bara var min mormors man Börje iklädd lösskägg). Jag tror min bror var lite tveksam iår till tomtens existens, men så testade han sin lycka och skickade brev till tomten och fick faktiskt svar. Bara för att jag vet att jag inte får några juklappar iår, för pengar insatta på banken räknas väl inte?!  så ska jag testa min lycka och skriva en önskelista..  för vem vet, kanske läser tomten bloggar, i det hyper utvecklade samhälle vi lever i ;)

1. Digital systemkamera
2. Telefon i form av mun (finns på lagerhus)
3. DKNY- Delicious parfym
4. Skolväska
5. Mer tid

God jul!

Kommentarer:

1 Linnea:

Vi kan köpa en systemkamera tillsammans för jag vill verkligen ha e. vi kan ha delad vårnad. Varannan vecka...:P

2 Lina:

Den parfymen har jag! Den tar aldrig slut hur mycke jag än använder den hehe :P

3 Ivannia:

Hahaaaa HÖLL TAL... Jaja. Det låter väl som jag. För övrigt så var det en väldigt ansvarsfull och fin förklaring du gav min bror. Gud vet att tomten är underbetald! Och du, var försiktig med vad du skriver om tomten: HAN KANSKE LÄSER OCH BLIR ARG OCH POLISANMÄLER DIG!!

4 Linnea:

Ja fika igen är ett måste. så kan vi prata ännu mera om sex..:P

5 Malin:

Det är verkligen skit kul att mobil blogga xD hahaha !

Testa testa testa är mitt tips !



Love , M <3

6 Fanny:

Svar. Nä jag är trött på alla tråkiga gubbar som inte gillar romantiska filmer! Själv älskar jag sådana!!

7 maddäh:

- ja jag håller med. och ja, designen är galet snygg!

8 Fanny:

Svar. Ja det får nog bli den silvriga!

9 Linnea:

Jag vet inte. vi kom nog inte fram till nått. vi får ta det face to face och komma fram till nått riktigt:P

10 Maggie Curie:

I totally agree whit u baby :P haha

11 Maggie Curie:

with" :P

12 Jessie<3:

Sv: Jätte bra! Vad tyckte du själv? =)

13 Maggie Curie:

=) haha ja visst är det.

Vill faktist kunna kinesiska också :P Men det är nog för svårt och kommer säkert aldrig hända. haha

14 Jessie<3:

Sv: Jaha du menarde så. Jag gillade soundtracket och filmen också då. Gud, måste se den igen =P

15 Maggie Curie:

haha jasså, det sägs att spanska har blivit större än Franska, eller det har det också :P

Kommentera här: