Vad alla människor bör veta.. (del 1)

Vad alla bör människor bör veta..

Om du händelsevis en vacker dag råkar tappa ögat, ja låt oss samman sätta ett scenario. En vacker dag är du ute och promenerar, helt ovetandes om vad som kommer hända i nästa sekund. Du går där och trallar lite för dig själv och märker inte den lilla ungen som kommer springande med en pinne i handen. På något vis snubblar han till och snäll som du är böjer du dig ned för att hjälpa honom. Olyckligtvis ser du inte pinnen han fortfarande håller i handen och lyckas falla ned på pinnen som petar ut ditt öga. Så där hänger ditt öga och marken känns onaturligt nära än vad resten av ditt huvud är. Pojken du skulle hjälpa är konstigt nog borta. Vad du allt du allt i världen inte bör försöka då är ta upp ditt öga själv. Eftersom ditt öga hänger där i alla nervtrådar och du dessutom ser marken mycket närmare än vad den egentligen är, så ser du världen ur fel perspektiv och antagligen kommer du ha av alla trådarna och vem vill mista ögat? Därför måste du be någon annan om hjälp.


   Det är nu du ställs inför den jobbiga situationen att behöva ropa till folk i närheten "HALLÅ, JAG HAR TAPPAT ÖGAT, KAN NÅGON HJÄLPA MIG?!" Om jag hörde någon ropa så skulle jag inte precis ta honom/henne på allvar. Men huvudsaken i denna historia är att du måste be någon annan om hjälp, hur olyckligt det nu känns, men ett öga för ett öga.. ja det heter väl så.. Hur ögat mår efter det fallet är en annan femma. 

Sedan så kan man köra med en annan variant och det är på bussen. Då man plötsligt skriker högt och tydligen, "Hjälp mig någon, mitt öga har ramlat ut". Förhoppningsvis närmar sig en hjälpsam person dig och då sträcker du fram ett eget tillverkat kläggigt öga och lägger det i personens hand, ett öga du i stillarn ro tillverkat hemma kvällen innan under din nattlampa. Det är visserligen inte lika dramatiskt som att tappa ögat på riktigt men förhoppningsvis kan du få dig ett gott skratt. Dessutom slipper du sjukan efteråt. För det tar nog lång tid att operera tillbaks ett öga.

 

Jag vet inte hur vi kom in på det här med att tappa ögonen men det är ett hett samtalsämne just nu i min vänskapskrets. Johanna lyckades förövrigt att skämma ut sig i matsalen när vi diskuterade detta och hon ropade något i stil med "hallå, jag har tappat ögat" lite väl högt.

/Jess

Kommentarer:

1 Cornet:

HAHAHAHAHAAAA!! Funny =)

2 Josefine:

Hihi, johanna är härlig. du med! (nu fick du din kommentar förresten, obs att jag skrev den bara för att vara snäll. xD)

3 Anonym:

Haha, ja det kan man kalla ett problem! vet inte riktigt vad jag skulle göra i en situation där jag tappar ögat, typ svimma kanske? bra skrivet jessica! fick mig ett gått skratt! ha det bra! puss

4 Tove:

Mohahaha. Jag ska slå dig. När jag springer och blundar. Sen ska jag skvätta knäledsvätska på dig eftersom jag har rakat bort allt kött med en osthyvel. Vad äcklig jag är... :P

5 Cornelia:

Hallåååå? När kommer del två då??

6 Linn:

HAHA kul ju:P

7 Sandra:

det är någon konstig affär som typ är istället för intersport men jag tror det bara finns i sthlm!

8 idd:

svar: Ja. Dom är jötte goda :D

Kommentera här: