Om påsken & att flytta till Göteborg.

Igår lämnade vi Johans lantställe för att åka hem, men på vägen passade vi på att stanna i Norrköping för att äta brunch på Lingonfabriken tillsammans med min pappa, hans sambo och min lillebror. Insåg att min lillebror har börjat komma i målbrottet. Känns så sjukt att min lilla bror, eller ja så liten är han ju inte längre.. Men att han har börjat få en helt annan röst?! När blev han så stor (haha låter som en tant nu inser jag).
 
 
Efter vi var mätta åkte vi förbi en sväng hos min mamma och hennes sambo. Där fick vi chansen att träffa min mormor och Börje + kusinerna lite snabbt. Kändes bra att få klämma in lite familjetid.

 
Idag tog jag och Johan bilen med all min packning ner till Göteborg. Jag ska alltså bo här i tio veckor och göra min praktik på ett bemanningsföretag. Efter att jag hade vinkat hejdå till Johan så tog jag en promenad till Linnestaden, som inte ligger allt för långt borta från min bostad. Då passade jag på att kompletteringshandla, köpa spårvagnskort och sedan äta middag på Condeco. När jag satt där och åt min mat så tänkte jag "när började jag sluta att tycka att det var jobbigt att äta ute själv". Ja den frågan har jag inget svar på, men det känns så befriande att det inte känns som en jobbig grej i alla fall, som när jag var yngre. Nu ska jag förbereda mig för min första arbetsdag imorgon. 

Kommentarer:

1 Carolina:

Vad spännande med praktik! Stort lycka till! :)

Och ja, visst är det läskigt när ens lillebror bli stor? Man tycker ju liksom att de alltid ska vara små... :)

Svar: Ja det är himla spännande med praktik och kul att få omsätta det teoretiska man har lärt sig i praktiken :) Ja verkligen. Man fattar inte hur de kan växa så snabbt.
Jessica

2 ISA:

haha åh nej vilket slap in the face om man har åldersångest, när småsyskonen liksom går från barn till vuxna. Vad är man själv då? ;)

Kul med göteborg också, roligt med lite ombyte och nya *utmaningar* i livet. KOmmer nog gå superbra för dig :)

Svar: Men ja verkligen. Nu börjar jag känna mig asgammal som har en lillebror som hunnit bli så gammal och snart är längre än mig dessutom! Ja men verkligen, känns verkligen som man utvecklas när man får byta miljö :)
Jessica

3 Anna:

Vad spännande med Göteborg och praktiken! För mig slutade det att vara pinsamt att äta ute själv då jag flyttade från Sverige tror jag. Kanske att det började redan lite under tiden i Sverige i och med att jag vågade gå på bio själv. Nu har jag inga problem alls att gå på café själv; det hör på något sätt till café-kulturen i Wien, men jag tycker nog allt oftast att det är trevligare om man har sällskap med sig =)

Svar: Ja man måste ju släppa det. Går inte och tycka att sånt är pinsamt. Men jag antar att det är det som är skönt när man är på ny plats, att det inte finns någon att skämmas för, inte för att man ska göra det någonsin iof. Ja det är såklart roligare om man är fler :)
Jessica

4 Sandra:

Men åh, vad spännande med så lång praktik i en annan stad :D

Svar: Ja verkligen, himla roligt med nya utmaningar!
Jessica

5 Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh vad hungrig jag blev av dessa bilder, haha!

6 Anonym:

Vad spännande! Hoppas att du får megafina veckor i Göteborg.

7 Sandra Leone:

Vad spännande! Hoppas att du får megafina veckor i Göteborg.

Svar: Ja men verkligen! Det kommer jag säkert ha! Känns bra nu :)
Jessica

8 Amanda:

Åh vad spännande!! :)

Kommentera här: