Om att få en ny roomie och brinnande bakplåstpapper.

 
Idag fick jag träffa en av de jag bor med för första gången på riktigt, nämligen Chilli. En go liten bestämd tant på 14 år (om jag minns rätt) som gillar att bli kliad bakom öronen. 
 
 
När jag satt och gosade med Chilli kände jag plöstligt att det luktade bränt. Tydligen så hade bakblåtspappret fattat eld i ugnen (ja ni ser ju på bilden) och jag hade inte märkt något. Chilli däremot såg föga road ut, hon kanske anade att något var i görningen. Så min fiskgratäng jag skulle ha till middag blev rökskadad och det slutade med att jag fick äta flingor till middag. Men min hyresvärd hjälpte mig att lufta ur köket i alla fall. Så vi får se om jag vågar mig på att använda ugnen igen. 

Kommentarer:

1 Anna:

Men shit vad obehagligt! Hade du på varmluft eller något sådant? Då vet jag att det ibland kan fladdra lite, pappret, och råka komma åt de varma rören uppe i ugnen. Chilli är ganska lik min Mårran därhemma =)

Svar: Ja det är en varmluftsugn, så kanske hade nåt med det att göra? Hade ett bakplåtspapper som började brinna i en annan varmluftsugn jag använde en gång, så det stämmer nog det du säger. Åh vad mysigt att de är lite lika :)
Jessica

2 Liborius:

Åh det är så gosigt med katt:)

3 Amanda:

Men gud vad läskigt, visste inte ens att det kunde hända :O

Svar: Nej man tänker ju inte det, men man får vara försiktig helt enkelt!
Jessica

4 Johanna Utterberg:

Låter inge vidare med brinnande bakplåtspapper! Men söt katt! :)

Svar: Nej men eller hur. Himla läskigt ju! Ja eller hur :)
Jessica

5 Meg:

Sicken tur att du märkte att det brann! Chilli var en söt tant må jag säga :)

Svar: Haha ja eller hur. Sjukt läskigt ju! Haha ja visst är hon :)
Jessica

6 Matilda Johansson:

Oj, kan bakplåtspapper börja brinna i ugnen?
Bor du i studentboende med flera andra? :)

Svar: Ja det tänker man ju inte att det ska kunna göra. Nej jag bor inneboende hos en kvinna.
Jessica

Kommentera här: