Härnösand #3

Nu ska jag bara göra ett sista inlägg från Härnösand, sedan ska jag inte tråka ut er mer med bilder från den resan.

I torsdags så började vi först dagen med en lunch bestående av grillbuffé. Efter det skjutsade pappa mig och Martin till Smitingen. Jag älskar Smitingen. De har en sandstrand, så när man kommer dit så känns det som man är utomlands.

Efter vi hade badat färdigt hämtade pappa upp oss och så tog vi en sväng till hans barndomskompis som bor i det här gamla sekelskifteshuset på landet.

På deras ägor fanns det getter, höns och två dalmatiner. Verkar som djur är ett genomgående tema hos alla familjer vi hälsar på i Härnösand.

När vi hade fikat färdigt hos pappas kompis så stannade vi vid Säbrå kyrka. Det var där mina föräldrar gifte sig och jag döptes. Är en av mina favoritkyrkor. Tycker den är så vacker!

När vi väl kom tillbaka till stan så höll solen på att gå ned och det var så där vackert som det bara kan vara i Härnösand. Vi hade superfina dagar i Härnösand och jag valde verkligen rätt semestervecka.

Kommentarer:

1 Louise:

Jättefina bilder! :)

2 ISA:

man blir aldrig uttråkad av fina bilder hörrdu! jag ska norrut i helgen faktiskt, blev mer längtig nu :))

3 Anna:

Ja snacka om timing med vädret =) O vilket roligt namn på en strand, Smitingen =)

Svar: Ja vi hade sån tur! Är glad att min semester inföll just förra veckan. Haha jag vet, väldigt annorlunda namn!
Jessica

4 Charlotte Uleskog:

Så söta getter som står och myser :) eller kanske stångas.... ;)

Svar: Ja visst var det gulliga :)
Jessica

5 Fani:

Åh men så fina bilder! Särskilt de sista :) Älskar själv att fota sommarkvällar, så mkt fina färger i himlen!

Svar: Tack! :) Ja det är något alldeles extra med färgerna på himlen på sommaren!
Jessica

Kommentera här: