När körsbärsträden blommar så vet man att våren är här!

 
Idag var även jag tvungen att föreviga körsbärsträdens blomning. När jag stod på bron och tittade på träden med alla de rosa blommorna så kändes det nästan som att jag var i Japan. Eller snarare som jag tror att det skulle se ut i Japan, jag har ju aldrig varit där.
 
 
Sedan gick jag vidare till Botaniska för att spana in körsbärsträden där. På mig idag så hade jag min nya loppisjacka. Den är så där härligt färgglad så man nästan smälter in bland alla blommorna på Botaniska.

Kommentarer:

1 Anna:

Sååå himla fin! Både jackan och körsbärsträden! Lööve it =) Hur coolt vore det inte att uppleva blomningen i Japan någon gång i livet?!

2 Carolina:

Älskar blommor! Och det är ju sån himla fin rosa nyans på körsbärsblommor!

Svar: Ja, visst är det. Tror den vita/rosa nyansen som man vanligtvis inte ser på träd i Sverige gör att de blir blir lite extra exotiskt!
Jessica

3 Felicia Karlström:

Wow så fint!

Svar: Tack! :D
Jessica

4 ISA:

jag tycker alltid körsbärsträd ser så himla tecknade ut!? haha, som att de är ditklistrade i typ photoshop. Men så vackert. Och din jacka? SÅ BALL!

Svar: Ja men det har du rätt i, de är nästan lite overkliga! Tack gullis! :)
Jessica

5 Linda:

Så fina bilder :-)

Svar: Tack! :)
Jessica

6 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Åh, det är verkligen härligt när körsbärsträden blommar :)

Kommentera här: