Tyrolens loppmarknad

Igår var det återigen dags för Tyrolens loppmarknad. Hade verkligen längtat till detta och var supertaggad igårmorse när vi tog vår lilla bil till Blädinge utanför Alvesta.
 
 
Så här fina är omgivningarna på området. Verkligen som en gammal cirkus.
 
 
 
Dock hittade jag inte alls lika mycket som förra gången jag var där, men jag kom i alla fall hem med ett par mönstrade byxor (med prislappen kvar) och två skivor som vi köpte till bilen.
 
 
Efter vårt lilla loppmarknadsbesök bestämde vi oss för att pröva Cafe saint clair i Alvesta, som vi hade hört så gott om. Vi båda beställde in varsin soppa, den var verkligen supergod! Så där kommer vi definitivt äta igen. Under kvällen åkte vi återigen till Alvesta för att gå på Folkets bio med Filip och Julia. Vi såg Glada hälsningar från Missångerträsk den var rolig, dock blev Julia och jag besvikna då slutet inte alls var som i boken. Men den var ändå helt klart sevärd!

Kommentarer:

1 Malin Hyving:

Vilken mysig dag! Maten ser ju väldigt god ut också, vad var det för soppa? :)

Svar: Ja det var en supermysig dag! Det var grönsakssoppa med bla blomkål! Den var väldigt smakrik!
Jessica

2 Skogsraah ☾:

Vad roligt :)

3 A M:

Åh vad mysigt!!

4 SOFIA:

mysiga bilder :)
kram

5 Anna:

Ni hittar då alltid på så mycket mysigt! Men Tyrol? Det är ju för sjutton Österrike =) Blev det några loppisfynd denna gång? En kökssoffa t.ex.? Jag älskar soppor på vintern! På sommaren föredrar jag sallader, men på vintern är soppor, grytor och långkok the shit =) Ofta så med filmer baserade på böcker, svårt att få det lika bra. Jag är i valet och kvalet om jag ska kolla på TV-serien "Outlanders"; men jag tror faktiskt jag skippar´rt.

Svar: Ja vi försöker göra så mycket som går av den tid då vi båda är lediga! Haha jag vet, visst är det komiskt att det heter så. Ja ett par byxor och cd-skivor, mer än så blev det inte. Ja visst är det så, soppor funkar så bra på hösten och vintern men det kanske hänger ihop med kylan.
Jessica

6 Johanna Utterberg:

Vad mysigt med loppmarknad!! :)

sv: Tack så mycket! :) Sängkläderna har vi fått men jag tror att de är från jysk!

7 ISA:

näääe men guu så mysigt! ni verkar alltid hitta på så bra och charmiga små utflykter.

SVAR: jag har också fått för mig att ALL internetshopping är krångligt.. men fan, tiderna förändras, tror det är skitsmidigt nu?! ska vi ge det ett försök kanske? haha. kram!

Svar: Hihi ja vi försöker göra det bästa av tiden! Nu när vi har skaffat bil så kan vi ju åka på ännu mer utflykter! Ja jag tycker vi får ge Asos ett försök faktiskt! :)
Jessica

8 Josephine:

Mysigt! Hela maträtten såg jätte god ut :)

9 Emma Engström:

Så roligt med en loppmarknad! :D

Svar: Ja men verkligen :)
Jessica

10 Linnea:

Åh, så mysigt!

11 linah:

men va roligt:D fina bilder med!!

Svar: Ja alltid trevligt med loppis, åh tack så mycket!
Jessica

12 Isabella:

vad mysigt det såg ut att va! :)

Svar: Ja det var det verkligen :)
Jessica

13 corneliaeriksson.blogg.se:

Roligt! Vilket mysigt ställe :)

14 Olivia:

Snyggt!

Kommentera här: