Sittning

Bild från tidigare sittning
 
Igår var jag på sittning med cocktailtema och masker. Jag skulle kunna skriva nu att vi hade det jättekul, men om jag ska vara ärlig så blev jag ganska besviken. Nu har jag hunnit gå på ett par stycken sittningar sedan jag började plugga och den här höll inte måttet alls. Under cirka en timme av sittningen hände i princip igenting och alla sprang bara runt och skrek, vilket gjorde att man hade ganska tråkigt. Hade jag haft roligare bordsgrannar, så hade det kanske underlättat. Men med tanke på att mina bordsgrannar bara bestod av killar som associerade allting till sex och var allmänt dräggiga, så kände jag inte att jag hade så mycket gemensamt med dem. Maten var tyvärr inte heller någon höjdare, jämfört med tidigare sittningar. Kanske håller jag på att bli gammal, eller så hade jag bara otur. Men jag tror jag väntar ett tag nu med att gå på sittning igen.

Kommentarer:

1 Amanda CL:

nu kanske jag är trög, men vad är en sittning? :P

Svar: Nej det är du inte, inte så lätt att veta. Det är en typ av middag kan man säga som man har tillsammans med andra studenter, där man brukar köra olika spex och sjunga dryckesvisor tillsammans :)
Jessica

2 Amanda CL:

sv: ah okej :)

3 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Vad tråkigt att du blev besviken! :(

4 Johanna Utterberg:

Vad tråkigt att det var så!

5 Carolina:

Fy vad tråkigt! Och riktigt hemskt med killar som ska sex-associera hela tiden! :( Tycker sittningar ska vara uppstyrda med god mat, många (men kvalitativa) tal, spontansång, spex och övriga gemensamma aktiviteter. Annars blir det lätt tråkigt och att det delas upp. Hoppas du får en fin måndag och att det kommer fler roligare sittningar framöver! :)

Svar: Ja verkligen. Kände mig så gammal på något sätt kring dessa killar. Ja håller helt och hållet med! Men det kommer ju fler tillfällen och förhoppningsvis får jag det roligare nästa gång! :)
Jessica

6 LisaMarie:

Åh, känner igen den där besvikelsekänslan över sittningar. Den delen av studentlivet var verkligen aldrig min grej, upplevde dock att i stort sett allt handlade om vilka man satt med, även på studentbal och dylikt. Har gått på flera baler då jag varit så pepp på att klä upp mig i fin klänning osv. men ändå haft tråkigt sen pga av dåligt bordssällskap :/

Svar: Ja, det är tråkigt när man har fixat till sig och sen blir det inte alls som man har tänkt sig. Ja håller med bordssällskapet spelar verkligen stor roll. Dock vet man ju tyvärr aldrig innan vilka man kommer få sitta bredvid :(
Jessica

7 Felicia:

Fin bild! :)

Svar: Tack! :)
Jessica

8 ISA:

fina ni är!
jag har varit på två sittningar i mitt liv (tror jag?). Tycker det är alldeles för formellt och stelt :p

Svar: Tack! :) Ja, men det kan lätt bli så att det blir stelt. Beror helt på vilka människor man är med.
Jessica

9 Sanna | Design & Beauty:

Men vad tråkigt att det inte blev en bra sittning :(
Hoppas att nästa blir bättre, när du nu väljer att gå på en!

Svar: Ja, det var lite av en besvikelse! Men det blir nog bättre nästa gång :)
Jessica

Kommentera här: