Att vara ensam hemma.

 
Den här veckan har jag varit ensam hemma, eftersom Johan varit iväg på uppdrag på annan ort. Som alltid när jag ska vara ensam ett tag så bygger jag upp värsta planerna i huvudet för allt jag ska hinna med, alla tv-program jag ska se och så får jag alltid en bild av att jag ska sitta och kolla på film och äta massa lösviktsgodis. 
 
Vad hände då? Typ ingenting, förutom att jag cyklade vilse igår i en timme i ösregn. (Ja, det går tror mig, även om Växjö är litet). I stort sett känns det bara som jag har försökt göra grejer. Som att jag har försökt städa i flera dagar, men inte kom till skott förrän idag. Chokladkakan som jag skulle äta när jag kollade på film är nästan orörd. Dessutom hann jag inte ens se någon film, för att jag var så upptagen med att göra ingenting. Jag har inte ens pluggat, inte ens det har jag kunnat förmå mig till. Ensamhet lämpar sig tydligen inte för såna som mig. 

Kommentera här: