Lägenhetssökande.

Bild från en tidigare lägenhet vi bodde i.
 
Just nu är min hjärna endast fylld av tankar på lägenheter. Trots att vi redan är inne på vår tredje lägenhet i Växjö, så kan jag inte sluta drömma om hur härligt det vore med något större. Det är egentligen inga större fel med den här lägenheten, förutom att den är liten, har en dålig tvättstuga och att den ligger för långt bort (mätt i småstadsmått) Men annars är den fräsch och perfekt för en person. Problemet ligger egentligen inte i att vi inte kan få någon annan lägenhet, för vill ha något större har jag studentpoäng så det räcker. Utan problemet ligger egentligen i vad vi kan tänka oss att ta. För tro mig, man blir kräsen mitt i allt sökande. Man märker att ju fler ställen man bor på desto högre krav ställer man. Den ska helst inte ligga på bottenvåningen, den ska vara fräsch, grannarna ska vara bra osv.. Hur kan man veta innan att grannarna är bra? Jaja vår drömlägenhet dryker nog upp så småningom..

Kommentarer:

1 Cassandra:

Fin bloggdesign :)

Kommentera här: