Den mystiska elefantdrömmen.

Hade en väldigt surrealistisk dröm inatt. Drömde att jag var i Maddes kollektiv tillsammans med de som bor där och kollade på tv. Allt var helt normalt tills jag gick ut i deras kök och såg att det hade bildats ett stort jordfyllt hål i golvet. Men jag tänkte inte så mycket på det utan gick tillbaka och kollade på tv.

Men när jag senare gick in i köket igen såg jag att en elefantunge hade växt upp ur hålet i golvet. Och mitt i hålet var det även ett stort träd. Eftersom jag tyckte att det var väldigt konstigt att de hade en elefant hemma så sprang jag in i deras vardagsrum och berättade vad jag hade sett. Dock trodde ingen på mig, förrän elefanten kom inrusandes i rummet och började jaga mig runt deras lägenhet. Men tillsist satte den sig tillrätta i en datastol, iförd i en gul fleeceoverall och stirrade på mig.


Inte långt efter det fick jag veta att Madde tillsammans med Johanna (som gick in min klass på gymnasiet) hade smugglat in elefanten olagligt i Sverige och att de därför var efterlysta i hela landet. Tydligen hade de försökte odla elefanten i lägenheten, för att det inte skulle verka så misstänksamt. (För det är ju inte misstänksamt alls att odla en elefant? haha)

Det jobbiga med drömmen var att jag fick veta att jag inte skulle kunna få något jobb i framtiden eftersom alla visste att jag var kompis med Madde och därför i all framtid skulle vara förknippad med den insmugglade elefanten. Tur att det bara var en dröm och att jag slipper ha kriminella vänner.

Kommentarer:

1 DIANA ÖSTERBERG:

sv; ja de är de verkligen!

2 Louise:

SV: Tack så mycket! Kul att höra andra åsikter och framför allt skönt att veta att jag gjorde rätt som röt ifrån. :)

3 Sanna:

sv: tack så mycket! Det värmer :)

4 Tina:

Ja precis!! Och bra träningsskor kostar ju som bara attan när det är det ursprungliga priset!

5 Gaymasen:

Hahaha. Åh. Jag älskar knasiga drömmar! :)

6 Madde:

Hahahahaha underbart!! Underbar dröm! Åh! Och det känns alltid som en sån ära att få medverka i dina drömmar:) Men att jorå en elefant i gul fleeceoverall kanske en skulle ta och försöka få tag på. Åh bästa härliga drömmen<3

7 Becca:

Haha ååå vilken rolig dröm!! :D

Så kul att jag också drömde något konstigt om en elefant i natt..

8 Sara:

Hahahaha, jag älskar det här! Speciellt den gula fleece-overallen!

9 Maja:

hahahaahaaa, dina drömmar alltså :P

10 Signerat Johanna:

HAHHAHAHHAHA. Skrattade högt när jag fantiserade om hur du blev jagad av elefanten. HAHA. <3 Älskar drömmen.



Fin illustration av elefanten också btw!

Kommentera här: