Exkursion till Östergötland











Igår kom jag hem från en två dagars exkursion i Östergötland med skolan. Vi åkte buss i Östergötland och stannade på diverse ställen för att undersöka naturen, jorden och inlandsisens påverkningar på landskapet. Men lite konstigt var det allt att det finns så många ställen i Östergötland som jag aldrig besökt, eller ens hört talas om. Vi övernattade i Vadstena (som folk envisades med att uttala VADstena.. hur svårt kan det vara att säga rätt?!). vilket var en konstig känsla, att sova där liksom. Trodde jag väl aldrig att jag skulle göra när jag fortfarande bodde i Norrköping. Men vi hade det trevligt.. Dock förstod jag inte hur pizzerian vi besökte i Vadstena kunde ha fått utmärkelsen "Sveriges godaste pizza". Köttet var ju typ rått.

Kommentarer:

1 PussJorvas:

Vadstena är fint. Jag minns att jag köpte en liten prydnads-kanin där som jag älskade. Tills mamma sa att det var äkta kaninpäls. Då började jag stortjuta och kände mig som en mördare xD

2 nicolina:

vackra pics. :) älskar den näst-sista..

Kommentera här: