Gryts skärgård.



                                                Skrikande katt



                                                Fin brygga, fin solnedgång




Har vart med familjen i Gryts skärgård. Resan dit som faktiskt inte borde ha tagit oss så lång tid, tog över två timmar. I baksätet hade vi en konstant skrikande kattis, som efter att vi hade passerat Söderköping valde att bajsa i sin kattbur och därmed skapade panik och kaos i bilen. Men allt kaos var inte slut där, nej självklart åkte vi fel också (av någon anledning gör min familj alltid det).

Men efter att ha irrat runt på konstiga små skogsvägar utanför Valdemarsvik så hittade vi tillsist rätt och det var värt väntan, felkörningar och en skrikande katt, för tydligen hade mina föräldrar hyrt den bästa stugan av alla där, med sjöutsikt. Fint var det!

I vilket fall hann jag med mycket under den lilla tid jag befann mig där, så som båtutflykt, monopolspelande under 6 timmar i sträck, sol och bad vid den fina bryggan och allmänt häng med la familia.

Dock blev resan hem till Norrköping en mardrömsfärd. Pappa och jag var nämligen lite väl tidsoptimistiska imorse och beräknade biltiden och bussens avgång helt fel. Vilket resulterade i en galen bilfärd till Norrköping, men jag hann (med nöd och näppe) med bussen och överlevde den här dagen också.

Kommentarer:

1 PussJorvas:

Låter härligt, och vad gör det att kissen skriker när den är så himla söt? :3

2 PussJorvas:

sv, Tack, och tack :D

3 PussJorvas:

sv, sv, Såg kommentaren först nu, förlåt! Någon dag?! Du måste se dem så snabbt som möjligt. När jag kommer hem från Spanien 2a augusti vill jag hitta ett bloggisinlägg om att du sett starwars :D haha

Kommentera här: