Don't wanna be a part of it

Är det bara jag som inte har förstått den här förhållande-grejen? Det känns som hela vår värld kretsar kring hurvida man är tillsammans med någon eller inte. Det är så hemskt. Så fort man möter en ny människa eller det räcker faktiskt med att träffa en släkting man inte sett på länge så dyker genast frågan upp "Så jaha, hur går det med killarna då? Har du någon pojkvän?" Nej, det har jag faktiskt inte, och jag vill inte ha någon vill jag bara svara. Men då skulle jag betraktas som konstig, för det är väl allas dröm att ha någon vid sin sida, eller? Uh.

Det är inte så att jag föraktar människor som är i förhållanden. Nej, är det vad de vill, så fint. Det är bara det att jag inte vill bli en av dem och det borde vara okej. Förhållanden är så krävande, man ska leva upp till någons krav, man ska avvara massa tid för att träffa personen, man ska jämt vara på topp och alltid överbevisa personen att "hey, jag är bäst av alla och det är mig du verkligen vill ha". För att sedan inse att personen ändå inte nöjde sig med en. Eller så har jag bara fått allt om bakfoten, kanske av dåliga erfarenheter, vad vet jag. Men nej, jag kan inte dela den här förhållande- hysterin.

Missförstå mig inte nu, jag är ingen okärleksfull enstöring. Jag kan också vara kär och älska. Men det räcker faktiskt på avstånd. Det är bara så mycket härligare att åtrå människor på avstånd. Den där härliga känslan av att bry sig om någon, den gillar jag så länge den är på avstånd. Det räcker faktiskt gott och väl för mig, visst, jag får mina ryck ibland också. Men de försvinner oftast lika snabbt som de kom, då jag inser alla nackdelar. Nej tack, jag klarar mig själv.

Kommentarer:

1 Miia:

jo det är faktist roligt ;D

2 rebecca:

sv: ja gud ja. men det är egentligen nästan samma sak som överviktigt fetma.

3 Linda:

jag förstår dig!

4 Anonym:

Bitter-fitta! :D

5 Madde:

Jag och Shane Claibourne förstår dig verkligen!! och Shane är mannen sååå jaa du har allt stöd i världen!

6 Angie .:

Man är ju alla olika, och jag förstår dig. Kärlek är fan inte lätt.

7 Nemo:

Fattar att det är störigt med hysterin - jag själv kan också tycka att det är lite hysteri över förhållanden, eller när folk frågar (trots att jag nu råkar ha en pojkvän)... det är ett värdelöst samtalsämne. Däremot håller jag med om att du tycks typ.. ha fått en del dåliga erfarenheter? :S Det är ju helt hemskt om man tycker att ett förhållande går ut på att leva upp till någon annans krav. :/

8 Malin:

Oj, du sätter verkligen ord på mina tankar. Detta var otroligt läskigt.

Dock har jag en känsla av att både du och jag bara är avundsjuka bitterfittor (ungefär) och jag kan bara föreställa mig stoltheten som måste infinna sig när man väl har någon vid sin sida och kan säga "jo, det bara bra" till släktingen/den bekanta/eller vad det nu kan vara.

Men om jag ska vara ärligt talat så har jag efter att ha fått lyssnat på i stort sett alla mina kompisars kärleksproblem ("jag saknar honom så mycket, buhu, osv") tappat tron på kärlen litegrann och det känns hemskt.



Svar; Tack, verkligen :)

9 susan:

sv: ja verkligen :)!

10 vanessa:

sv: man blir så avundsjuk!

11 Maja:

Men kärleken är något fint och gott ju. Hoppas du får lite bra erfarenheter så du får en ny bra bild av förhållanden! Men jag förstår precis vad du menar med hysterin om allt.. : "Va har inte du någon pojkvän?!?! nehe...?" så ska det inte vara. Hellre ingen än någon bara för att.

12 Becca:

Tack Jess! :D

På lördag har du din fest va?



Kommentera här: