Jönköping



Spontaniteten flödar. I fredags ringde jag Johanna och bestämde att jag skulle hänga med henne och Becca till Jönköping. Okej, inte helt spontant eftersom jag skulle ha åkt till Vrigstad med familjen, men i sista sekunden blev pappsen sjuk så det blev inte så. Johanna körde oss dit. Kan ni fatta att den flickan har fått körkort? Nej, inte jag heller.

Fredagskvällen spenderades med en kopp te, massa bröd och skratt. Vi sov i Maddes rum och det är alltid lika konstigt att dela madrass med någon, för flera gånger under natten vaknade jag upp och var helt skräckslagen över att en främmande människa låg vid min sida, för att i nästa sekund inse att det bara var Johanna.. haha.

Lördagen tillbringade vi i Jönköpings innerstad. Vi åt lunch på paus, härlig god sallad. Rekommenderas! Vi träffade även Sara och hennes kompis Evelina, som vi gick till piren med och solad.. det var till och med sådär varmt att man kunde sitta i t-shirt.. och äta glass. Ja, ge mig sommar nu! På kvällen kom utökades sällskapet av Lina och vi hade pjamas- filmkväll..



 Min mormor ringde nyss. Hon frågade som vanligt hur det var o sådär och efter ett tag sa hon "hur är det med pojken". Jag trodde hon syftade på Martin så jag svarade lite halvt oförstående att jomen det är väl bra. "Så din pojkvän mår bra?".. "Eeeh, näe jag har ingen. Vi gjorde slut för några veckor sedan". "Det är bra bra, du får en ny kille. Du kommer ha många!" (och lägg till brytning på det där). Hahha. Det är så typiskt min mormor på något sätt. Hennes visdoms ord är typ "Nöjd dig aldrig med den kille du har, det finns alltid bättre.." Ärlig och rak. Det gillar vi.

Kommentarer:

1 Sandra:

svar: åå jag tror affären heter wedins eller ngt sånt..inte säker:)

2 wilma:

Trött på att hitta sist till alla gratissidor då poänggränserna är löjligt höga och det är omöjligt att värva folk eftersom alla redan är medlemmar? Då är http://www.freestreet.se/?r=1545 sidan för dig!! Den går till på samma sätt som alla andra sidor, men eftersom den är ny och inte har så många medlemmar går det jättelätt att samla ihop poäng! På en vecka har jag redan fått ihop presentkort på 800!(300kr (770poäng) plus en extra bonus på 500kronor som ALLA med mer än 950 poäng innan sista april får!!Det har jag ALDRIG lyckats med på någon annan sida. Passa på och bli medlem du också innan alla andra hitar dit och det blir svårare! Dessutom hinner du ju vara med i utmaningen att få 500kronor extra i bonus!

3 miztha:

Hejsan! allt väl?



delta i veckans blogg på min blogg :)

4 Miss Magnusdotter:

sv: Tack så jättemycket! :D Hoppas du får en fin kväll :)

5 Angie .:

Mysiga bilder ;D Verkar som du har haft en helg osv ;)

Sv: Ja visst är det gott ;D

Allt bra sötan?

6 nina:

mysigt med visdomsord från en mormor. ett tips att göra till sin mormor är en "journal jar". det kan du läsa mer om här (på min gamla blogg)om du vill:

http://torrbollen.blogg.se/2008/december/julklappstips.html#comment



tack för dina fina ord om mina bider på min nya blogg. just i den bildserien hade jag lagt det vissna bladet i en vit låda.



ha en bra dag!

7 Elisabet:

Låter mysigt, Jönköping är fint!

8 miztha:

svar: först och främst är det nog min frånvaro sen är det ju att jag itne bryr mig på lektionerna "/

9 Angie .:

Sv: Ja :)

Hihi, det är jättegott. Åt du mycket våfflor på våffeldagen?

Kommentera här: