Den här raketen kan byta färg också.

Ännu ett galet familjesamtal.
Min lillebror kommer viftande in till mitt rum med ett föremål. Eftersom datorn skymmer kan jag inte se vad det är.

Martin med upprörd stämma: Vet du vad pappa säger att det här är?
Jag inser förfärat att han håller i en tampong.
J:Nej, vad säger han att det är?
M: Han säger att det är en raket och om man drar i snöret så kommer den flyga låångt bort.
J: Ehum.
M: (Med ironi i rösten) Pappa säger att du också kommer säga att det är en raket, eller hur?
J: Ska jag vara ärlig? Nej!
M: Men vad är det då?
(Hur förklarar man för en sjuåring vad en tampong är?)
J: Eller jo, det är en raket!
M: Är du säker?

J: Ja, idag är det en raket.

(Martin springer glatt iväg, ropandes till pappa "Hon sa också att det var en raket, du hade rätt!")

Kommentarer:

1 Tobias:

jag tycker det jag med :D me like!

2 Jenny:

Haha! Det var en rolig incident!

Jag har även tänkt på att de där små frysta finduspizzorna som finns att köpa ser ut som bindor när vi ändå är inne på det temat! sjukt men sant!

3 Jenny:

Haha, rolig incident!

Jag har även tänkt på att de där små frysta Finduspizzorna som finnas att köpa ser ut precis som bindor!!

4 Linda:

Ja, det är underbart!

5 Angie .:

HAHAHAHAHAHAHA fan vad kul konversation x'D!

Sv: Jovars, sen är ju glass typ det godaste som finns ;) Puss sötnos. ;*

6 Jagheterintesune:

Förlåt för att jag inte svarat på din komentar tidigare men har ju som du kanske redan vet varit i Peking och praoat en vecka! :) Men nu är jag hemma och ska inom kort lägga ut massa bilder från resan + allt jag köpte! :D Hoppas du har haft det bra!



Kram! <3

7 Ivannia:

HAHAHAHA det där är verkligen en klassiker nu framöver.

8 rebecca:

hahaha :d

9 Ida:

vilken cool lillebror :P eller rättare sagt pappa

10 Miia:

haha, fan va sött ;D

11 Lilli Nyfiken - Småbarnsmama!:

HAHAHAHAHAHAAA

Kommentera här: