Sängens illvilja om att fortsatt levnad

I söndags bestämde jag mig för att byta madrass till min säng, vilket skulle visa sig vara det dummaste beslut jag tagit på länge. Jag tänkte att; nu ska jag för en gång skull unna mig en ny madrass till bäddsoffan och palla mig de två metrarna till arbetsrummet och faktiskt hämta den där madrassen och på få god sömn på köpet. No big deal liksom tänker du, nej, men vänta bara!


Så jag gick in i rummet, som är lika stort som en hundkoja ungefär, stängde dörren och fällde ut bäddsoffan Eftersom bäddsoffan inte fick plats att bli utdragen eftersom det stod en arbetsstol i vägen, som jag inte kunde flytta eftersom dörren var i vägen tänkte jag att "amen jag använder våld, för det funkar alltid" så jag slängde min arma kropp på sängen i ett försök att få den att ja vadå? Fälla ut sig. Dock var sängen starkare än mig och bestämde sig för att stöta bort mig, så våld funkade inte den här gången.


Det var då jag fick den brillianta iden att ta bort madrassen från sängen, för att underlätta situationen. Vad jag dock inte tänkt på att det skulle leda till desto mindre andrum i hundkoja. För att få bort madrassen var jag tvungen att ta loss spännen som höll fast madrassen i sängen, lättare sagt än gjort. Jag fick slänga mig under sängen för att få loss spännena och efter att ha slitit lite i spännena som gav tillsist gav vika insåg jag plötsligt att spännena var konstruerade på ett helt annat sätt, de var gjorda av kardborreband, vilket betydde att man inte skulle slita loss dem, utan knäppa upp dem.  De där på Ikea är inte så dumma iaf.


När jag låg där på golvet full i färd med att ta loss spännena hörde jag plötsligt hur det knakade i både rygg och sängbotten, där gick sängbotten sönder alltså och på köpet fick jag en knäckt rygg, grattis, du fick två i ett!  På nåt sätt lyckades jag få loss madrassen och kunde återvända till det verkliga livet. Där stod vi sedan, madrassen och jag utan någon som helst handlingsplan. Jag kunde verkligen känna hur madrassen hånade mig i ansiktet, se bara där tänkte han, där står en dum flicka utan någon som helt plan.


Eftersom jag inte har den blekaste om hur jag skulle ta mig ur rummet så försökte jag slänga madrassen i något hörn, i ett hörn som inte existerade, istället hade jag ned några tavlor från väggen. Efter att ha stampat och grymtat i ren frustration så kom jag slutligen på en plan; om jag fällde ihop bäddsoffan så kunde jag ju ta mig ut. Lättare sagt än gjort, eftersom hela konstruktionen med fjädrar och allt i soffan var väck så fick jag med våld trycka den stackars arma kontorsstolen mot sängen som tillsist gav vika och jag kunde äntligen slänga mig ut i friheten, vilket jag och madrassen gjorde. Efter att ha burit/halv sparkat madrassen till mitt rum så kunde jag äntligen byta ut madrassen. Men nu mår madrassen och jag bra och jag har sovit gott de senaste nätterna. 

Kommentarer:

1 Sandra!:

Hejsan!



Jag har jättebra tips till dig :) 2 sidor där man får presentkort på kläder och prylar helt GRATIS! Det finns ju onändligt många såna här sidor men dom här två är helt klart bäst och lättast att tjäna poäng genom :)



1. GRATISKLÄDER



Denna sida är underbar. Jag har nu fått 1000 kr i presentkort därifrån :) Man kan välja att få presentkorten från Gina Tricot, H&M eller JC. Missa verkligen inte denna sida!



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=803



2. GRATISMODE



Denna sida är det otroligt lätt att få poäng genom. Man får 50 p genom att registrera sig + 30 poäng till bara genom att klicka på några länkar. Du får också poäng genom att skriva om sidan på din blogg eller bilddagbok :) Det som är extra bra med denna sida är att man kan välja presentkort från fler butiker + att man kan få upp till 700 kr i ett presentkort :)



www.gratismode.se/?c=3766

2 Lina:

sv: yes, I can do! Säg bara tid och plats så kan jag se om jag kan :)

3 Lina:

sv: Jo men visst.. om det inte regnar som sagt haha. Öhm.. måste plugga på söndag men några timmar kan jag säkert få loss innan det blir mörkt. Säg bara tid och plats som sagt :P

4 circus em:

utan tvekan! lite genant att jag känner igen mig nästan fullt ut

5 Sara:

Sv: Ja se den!!! Hur bra som helst. har du läst böckerna? :)

6 Sara:

Nu är svaren från frågestunden ute! Tack för din fråga! :)

7 Linnea:

Varför ringde du inte för? då kunde jag ju hoppat av vid hugos och varit med ju

8 Lina:

sv: Jasså? Alltså jag tycker inte att det ser så svårt ut faktiskt :P

9 Sara:

Sv: Ja alltså han är så perfekt som han kunde ha blivit. Jag hade ju så tydliga bilder av karaktärerna nu när man har läst böckerna och han och Bella är faktiskt sjukt lika som jag hade tänkt mig. Det gjorde ju filmen ännu bättre!

10 JOSEFINE:

sv: tack så jättemkt :D

11 Linnea:

Okej..det låter rätt logiskt..det var mitt fel...:P

men vi får gå ut nån gång tillsammans. det var ett tag sen jag var ute och jag behöver komma ut lite..:P

Kommentera här: