Klagoblogg

Klagoblogg-på Cornelias order. Gaaash, jag blir helt tokig på skolan. Det hela började igår då alla lärare plötsligt fick ett galet infall. På morgonen hade vi först nationellt prov i engelska B, okej inte fullt så galet men det himla provet tog typ 2 timmar av mitt liv. Två timmar som jag kunde ha gjort något mycket roligare av, egentligen inte. Jag hade väl suttit på någon annan lektion annars.. vad händer inte sen då? När vi har Kuhi. Oförberettprov+ att vi skulle lämna in ett arbete om modernismen, det gick ju bra. Not. Men det där oförberedda var helt sjukt svårt! Hur ska jag kunna namnet på Salvador Dalis tavla minnets fortbestånd, jag menar när vi inte ens har gått igenom den tavlan! Att han var surrealist förklarar det konstiga namnet...

När jag vaknade upp imorse förväntade jag mig att den här dagen skulle bli bättre, men icke. Vi startar med kulturhistora, vi hade redovisning; 80-tal. Jag hann inte ens bli nervös, så genomstressad är jag nuförtiden.  Sedan var det svenska, men oj då oförberett test, blir jag förvånad? Nej. Därefter historalektion, redovisning av en populär-historisk tidning. Sista lektionen polska, prov igen! Gör man något annat i skolan än prov och redovisningar? Tydligen inte. Nu har jag nog klagat färdigt tror jag..


På fredag fyller jag den 18 maj fyller jag 18!  Yääs! Nu har jag hela en dag och 23 minuter kvar av mitt liv som barn. Sedan är jag vuxen, någorlunda iaf. Även om jag för det mesta känner mig som 16 år. Tänk: 16, så ung och oförstörd. Men jag tänker fortsätta vara lika barnslig och pratig när jag blir vuxen. Men nu funderar jag mest på vad man kan göra sina sista timmar som barn? Förslag? Busringa helt sjukt mycket, hoppa studsmatta mitt i natten med pyjamas, flumma på en scen i folkparken. Nä, nu ska jag sluta. Jag vill ju för tusan bli 18. Även om det dröjer minst till 20 innan man verkligen kan klassas som vuxen. I've still got two years. Jag har inte kammat hem ett enda vuxen poäng så jag är riktigt barnslig och verkligen som 16 åring i sinnet. Det var allt för mig. Tack och hej! Ds! Jag lyssnar just nu på fransk musik.

Kommentarer:

1 Robbin:

Haha, ja det har varit sjukt mkta att göra i skolan just nu, glöm inte bort att vi har en uppsats att lämna in till geografin på tisdag, till råga på allt, men det är nog det sista vi gör tror jag. Sen blir det rätt lugnt! Jag tycker att det är bra att du är lite barnslig! det är din personlighet och jag tycker om den! Fortsätt va som den du är! Å grattis i förskott!;)

2 Cornelia:

Yeeah Jessica, du är ju nästan lika bra som jag på att klaga =)Skillnaden är bara att jag gör det jämt och du en gång i halvåret. Fortsätt så, det är en bra egenskap (att klaga lite). Puss å kram

3 Josefine:

Jag är så ung och oförstörd.. ^^ Är det verkligen så du ser på mig? xP Sötpöt.

4 Madde:

Ja fy usch dumma skola!..men wiiih snart är det sommarlov!..och egentligen om 10 år betyder inget av detta nånting:)
Jag är gärna med på att busringa!! Det kan man inte bli för gammal för! För det är så fruktansvärt kul!:D

Kommentera här: