De fyra sätten att göra slut på.


Det finns olika sätt att göra slut på, jag tänkte nämna några varianter.

Först har vi den här:

(killen)- Jag vill göra slut, jag tror inte jag är kär i dig längre. (vadå, tror? Du måste väl veta vad du vill!)

(tjejen)- Jag orkar inte mer, du vill jämt göra slut.

(killen)- Ja, men det här är sista gången. (Vadå tror du att du kan behandla mig hur som helst eller?)

(tjejen)-Jaha (tjejen börjar gråta hysteriskt)

(killen)- Men du, det är inte dig det är fel på, det är mig. (Varför gör du slut då, pucko? Om det är dig det är fel på så..)

Tjejen tittar olyckligt på killen.

(killen) Men jag tror du och jag är för olika.. (Hur har vi då kunnat vara tillsammans så länge?)

(tjejen) Jaha, olika? Hur har vi då kunnat vara tillsammans så här länge.

Killen vet inte vad han ska göra och säger därför. "Men du, mina kompisar väntar så jag måste gå."

Han lämnar sedan den förkrossade tjejen.

 

Variant nr 2.

Det har länge vart lite konstigt mellan tjejen och killen, de har undvikt varandra ett tag.

Killen sprider ut till alla sina vänner att han planerar att göra slut. Den enda som inte vet det är tjejen.

Sedan orkar han inte ta tag i grejen så han säger åt sin vän att göra det åt honom.

Hans killkompis går fram till tjejen i skolan och säger:

(killkompisen)- Anders vill göra slut med dig

(tjejen)- Vadå? Kan han inte säga det själv eller?

(killkompisen) -Jag vill inte lägga mig i ert förhållande, men han ville iaf att jag skulle säga det.

Sedan går killkompisen iväg och några meter bort står den före detta pojkvännen och glor.

 

Variant 3.

Killen och tjejen har haft ett ganska stabilt förhållande men så har de börjat känna att

Det inte funkar längre så de bestämmer sig gemensamt för att göra slut.

De träffas över en fika och diskuterar saken.

De kommer fram till att det bästa för dem är att göra slut. Men de lovar varandra dyrt och heligt

Att förbli vänner. (Vi alla vet att det inte funkar att vara vänner..)

 

Variant 4.

Tjejen ringer upp killen för att göra slut.

(tjejen)- Hej, hur är det med dig?

(killen) -Jo det är bra. (säger han helt ovetande).

(tjejen)- Jo det är så här att jag vill.. eh.. göra slut!

(killen) -Va?!

(tjejen)- Du vet göra slut. Jag orkar inte vara tillsammans med dig längre. Du har aldrig tid för mig.

(killen)- Jaha, så vi ska alltså göra slut. (säger han med gråten i halsen).

(tjejen)- Ja, jag är inte kär i dig längre. (säger hon rakt och bestämt, inget halvt ?jag tror inte jag är kär i dig? här inte)

(killen)- Men vi kan väl vara kompisar? (säger han bedjande)

(tjejen)- Ja, det vill jag verkligen. Men nu måste jag gå, ha det bra!

Han mumlar något. Sedan lägger de på.

 

Vad kan vi dra för slutsatts av det här då? Ja att tjejer i allmänhet är bättre på att göra slut än killar.

Även om det knappast är schysst att göra slut per telefon så är vi i alla fall raka och ärliga med vad vi vill. Man sårar bara människor genom

stt dra ut på saker, det är lika bra att vara ärlig från början. Inte ge några falska förhoppningar. Ofta går man länge runt innan man bestämmer sig för

att göra slut och inte riktigt vet vad man ska göra. De skadar ju bara relationen till den andra personen. Men det kan ju å andra sidan vara så att man inte riktigt

längre vet vad man har för känslor för personen. Men då är det lika bra att säga som det är till personen. Istället för att undvika personen, vilket gör att relationen blir ännu mer spänd.

Inget fumlande med att "Det är mig det är fel på, inte dig" Eller "Jag tror inte jag är kär länge".

Sedan finns det folk som kör med varianten ?Jag vill ha en paus i vårt förhållande..? Alla vet vi att en paus, det är detsamma som att göra slut. Grejen med det är att man gör det på ett finare sätt. 

 

Det spelar ingen roll hur långt förhållande man hade, det är alltid svårt att göra slut. Men det bästa med det är att: man kommer över det.

Hur omöjligt det än känns i början så kommer man över det. I början är det svårt, men genom att göra roliga saker så glömmer man bort den jobbiga tillvaron. 

I början är det svårt, men genom att göra roliga saker så glömmer man bort den jobbiga tillvaron. Gör något kul, tänk nu kan du äntligen förverkliga dig själv. Som att typ måla naglarna.Göra allt som du aldrig annars har kunnat göra. Och framförallt kan du råflörta med den där snyggingen i parallellklassen. Hallå, du är värd nåt bättre! Efter ett tag kommer man oftast till insikten att ?han/hon var ändå inget att ha?. Eftersom det tog slut är det ju meningen att man ska få något bättre. Det finns en mening med att ett förhållande tar slut. Jag har läst någonstans att om man har väldigt svårt att göra slut så kan man hyra någon som gör det åt en.

Risken är ju att personen det drabbar tar det hela väldigt oseriöst. För vem skulle ta en helt främmande människa på allvar om den kom fram och sa

"Kalle vill göra slut med dig."?

 

Big NO´s

  1. Strula runt med en annan för att man har tappat känslorna och vill få den andra att göra slut.
  2. Undvika personen så att förhållandet rinner ut i sanden.
  3. Använda sig av frasen: ?det är inte dig det är fel på, utan mig? Det måste vara den värsta klyschan av alla.
  4. Göra slut på msn eller något annat medel som inte innebär att man talar med personen.
  5. Undvika att berätta viktiga detaljer när man gör slut som att man har träffat någon annan, visst det kanske känns jobbigt men hellre det än att gå ovetandes och tro att det kan bli nåt..

/Jess

Kommentarer:

1 Robbin:

hmm..mmm...kul blogg..Du är bra på at skriva iaf..ha det bäst!!! kommer sakna dig i helgen:P Puss o kram

2 Anonym:

Shitt jessica, känner mig aningen träffad. :P
du skriver bra btw. puss o kram

3 Cornelia:

Haha, grejt! Det e ju sant det du skriver ;)

4 Josefine:

hahaha, den var ju rolig. ^^ du är ju bäst sötnos <3

5 diana:

mycket bra inlägg!

Kommentera här: